آموزشی

بررسی و معرفی انواع پارچه های بهاری

معرفی انواع پارچه های بهاری و بررسی چند و چون آنها:

همانطور که می دانید هر فصلی بسته به آب و هوا و ویژگی هایش نوع خاصی از پارچه ها را می طلبد و نمی توان دسته دیگری از پارچه ها را در آن فصل پوشید. بنابراین پای موضوعی تحت عنوان پارچه های فصلی به میان می آید. با توجه به ویژگی های هر پارچه می توانید آن را برای یک فصل خاص انتخاب کنید و در همان فصل بپوشید.

فصل اول سال، بهار است و لازم است با پارچه های مناسب این فصل آشنا شویم. بر این اساس می توانیم انتخاب های درستی در خرید پارچه های خود داشته باشیم و لباس هایی زیباتر و مناسب تر بدوزیم. پس ما لازم دیدیم تا به معرفی انواع پارچه های بهاری بپردازیم. اگر در این مقاله با ما همراه باشید، بسیار راحت تر از قبل می توانید، پارچه های بهاری را تشخیص داده و بخرید.

چند نمونه جنس بهاری پرطرفدار:

پارچه پنبه ای:

حرف از معرفی انواع پارچه های بهاری که می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد، پارچه های پنبه ای هستند که لطافت بسیار زیادی دارند. این پارچه ها با ضخامت متوسط و مناسبی که دارند، برای هوای مطبوع بهار مناسب هستند. نه آن قدر ضخیم هستند که گرمتان بشود و نه آن قدر نازک که سردتان بشود.

کتان بهاره:

این نوع پارچه بسیار پرطرفدار و همین طور مقاوم است. جالب است بدانید، این پارچه، بر خلاف ظاهر سنگینی که دارد، تعادل بسیار خوبی را در حفظ دما ایجاد می کند و می توانید به راحتی در فصل بهار آن را بپوشید. از این نوع پارچه  می توان شلوار، کت، مانتو و بسیاری لباس های دیگر را دوخت و در بهار استفاده کرد.

کرپ، پر استفاده ترین در بهار:

پارچه های کرپ یکی از پرکاربردترین پارچه ها در کشور ما محسوب می شوند. آنها در لباس های مختلف، کاربرد زیادی دارند. حتی با بعضی از انواع کرپ، چادر مشکی و یا گل دار نیز دوخته می شود. خوب است بدانید الیاف این پارچه هم طبیعی و بسیار مرغوب هستند. پارچه های کرپ انواع مختلفی دارند که از بین آنها می توان کرپ ژاکارد، کرپ حریر و کرپ ابریشم را مثال زد.

پارچه میکرو:

پارچه های میکرو به تازگی مد شده اند و طرفداران زیادی دارند. این پارچه ها را بیشتر در بهار و پاییز مشاهده می کنید. این مسئله نشان دهنده ضخامت متوسط این پارچه است. بنابراین می توانید از پارچه میکروی بهاره نیز برای دوخت لباس های خود استفاده کنید و در هوای بی نظیر بهاری از آن لذت ببرید.

مازراتی بهاره:

قبل تر گفتیم که کرپ یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت لباس و مانتو است. همین طور عنوان کردیم که کرپ انواع مختلفی دارد و یکی از محبوب ترین آن ها، ‌پارچه مازراتی است. این پارچه قدری ضخامت بیشتری به نسبت دیگر پارچه های بهاری دارد. بنابراین اگر هوا خنک تر شود، می توانید لباس هایی که از این جنس دارید را استفاده کنید. البته جالب است بدانید مازراتی ضخامت های متنوعی دارد و می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. این پارچه خیلی دیر چروک می شود و آبرفت زیادی ندارد.

مازراتی

شمبری محبوب یا همان لی کاغذی:

پارچه شمبری که در بین عوام بیشتر به لی کاغذی مشهور است، یکی دیگر از پارچه های بسیار جذاب در بهار است. اگر شما هم عاشق پارچه های جین هستید اما از سنگینی آن خوشتان نمی آید، می توانید از این پارچه استفاده کنید و لذت ببرید. این پارچه نازک و مناسب است و حتی برای تابستان نیز گزینه ای بسیار عالی است.

پارچه کشباف:

پارچه های کشباف یا به عبارتی دیگر پارچه های جرسی نیز یکی دیگر از انواع پارچه است که در بهار طرفدار زیادی دارد. این پارچه انعطاف پذیر است و برای سایزهای مختلف مناسب است. این پارچه ها بیشتر برای پیراهن های بلند و یا لباس های ساحلی مناسب هستند. توجه کنید که این پارچه در اکثر موارد بدن نماست و به تن خوش می نشیند.

حالا که با انواع پارچه های بهاره آشنا شدیم و معرفی انواع پارچه های بهاری را عنوان کردیم، نیاز داریم تا در مکانی این پارچه ها را ببینیم، با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت خرید کنیم. شما می توانید در فروشگاه پارچه عاقبتی انواع و اقسام پارچه ها را در بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها ببینید و بخرید. بنابراین اگر به دنبال خرید پارچه برای لباس های بهاره خود هستید، این پیشنهاد را به عنوان یک مورد بسیار مهم در نظر بگیرید و از این فروشگاه دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *