آموزشی

خرید پارچه سوزن دوزی و دوخت انواع لباس های جذاب با آن

خرید پارچه سوزن دوزی و دوخت انواع لباس های جذاب با آن

زمانی که قصد خرید پارچه را دارید، در نظر بگیرید که نباید انواع پارچه های جذاب مانند خرید پارچه سوزن دوزی را فراموش کنید. این نمونه پارچه معمولا چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب خواهد نمود. این نمونه پارچه ها معمولا به عنوان پارچه خرج کار مورد استفاده قرار میگیرد. در بسیاری از موارد نیز مشاهده شده است که تمام لباس مد نظر را با این نمونه پارچه زیبا و هنرمندانه تهیه می کنند. این نمونه پارچه در مان خرید، قیمتی بالاتر از نمونه پارچه های دیگر را دارا می باشد، دلیل این مورد هم به دلیل هنر سوزن دوزی انجام گرفته بر روی آن است. در لباس هایی مانند انواع مانتو های مزون دوز، انواع لباس های سنتی و محلی و … می توانیم نمونه های مختلفی از این سوزن دوزی را مشاهده نماییم. در این متن همه آنچه که نیاز داریم تا در زمینه خرید پارچه سوزن دوزی بدانیم را عنوان می کنیم.

پارچه سوزن دوزی چه نوع پارچه ای است؟

پارچه های سوزن دوزی شده در زمان خرید به دلیل هنر سوزن دوزی انجام گرفته بر روی آن ها، نظر هر طراح، خیاط و بیننده ای را جلب خواهند نمود. این نمونه پارچه ها، پارچه هایی ساده هستند که توسط هنرمندان و زنان هنرمند بلوچستان مورد تزیین قرار گرفته اند. در این حالت رنگ و لعابی زیبا که هنر دست نیز می باشد، به آن ها داده شده است. این نمونه پارچه ها معمولا دارای رنگ های شاد و زیبایی هستند و طرح بیشتر آن ها، گل و گیاه است. در زمان خرید پارچه سوزن دوزی می توانید به طرح ها، سبک ها و رنگ های بسیار زیادی توجه نمایید و نمونه ای را که بیشتر از همه به آن علاقه دارید، خریداری نمایید.

این نمونه پارچه ها معمولا پارچه های بهاره و تابستانه هستند و کاربرد های فراوانی را نیز دارند. همچنین در نظر داشته باشید به دلیل ظرافت کار، کیفیت و زیبایی بالای کار در این نمونه پارچه ها، قیمت بسیار بالایی از آن ها را نسبت به دیگر پارچه ها مشاهده خواهیم نمود.

برای خرید پارچه سوزن دوزی شده باید چه نکاتی را بررسی کنید؟

در زمان خرید پارچه سوزن دوزی شده، باید موارد مختلف و اصلی را بررسی نمایید. در چنین حالتی قطعا بهترین انتخاب را خواهید داشت و می توانید لوازم دکوری منزل و لباس های متنوع و زیبایی را با آن ها تهیه و تولید نمایید. از مهم ترین نکات میتوانیم به نحوه نگهداری از لباس های سوزن دوزی شده اشاره کنیم. ممکن است در زمان استفاده این نمونه پارچه ها به سرعت و به آسانی نخ کش شوند. همچنین در زمان شست و شو باید به عدم رنگ دهی نخ ها به پارچه و بالعکس توجه داشته باشید. نه تنها این موارد باید دانید اگر پارچه قابل سوزن دوزی شده، پارچه نخی است، امکان آبرفت دارد به همین دلیل باید متراژ بیشتری از آن را خریداری کنید. قیمت این نمونه پارچه ها را در زمان خرید پارچه در نظر داشته باشید. این نمونه پارچه ها قیمت بالایی دارند و به همین دلیل به عنوان خرج کار نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد های متنوع که باید بعد از خرید پارچه سوزن دوزی شده بدانید

در زمان خرید پارچه سوزن دوزی شده شاید به این نکته پی ببرید که تنها می توانم با این نمونه پارچه انواع مانتو ها را طراحی کنم. در این حالت باید عنوان کنیم که تنها کاربرد این نمونه پارچه ها برای تهیه انواع مانتو نیست، بلکه این مورد تنها نمونه ای از کاربرد های پارچه سوزن دوزی شده است. از مهمترین کاربرد های دیگر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. برای دوخت انواع کیف های سنتی
  2. برای دوخت لوازم دکوری منزل مانند کوسن، رومیزی و …
  3. برای دوخت انواع مانتو و لباس های دیگر
  4. برای دوخت لباس های محلی
  5. برای دوخت شال و ردای سنتی بلوچی

با در نظر داشتن این نمونه کاربرد ها و با توجه به علاقه و خلاقیت خود می توانید برای خرید پارچه سوزن دوزی شده به دست هنرمندان هنر سوزی دوزی اقدام نمایید.

به پارچه و نقش های آن در زمان برش دقت نمایید

یکی از مواردی که برای طراحان همواره در اولویت بوده است، نوع برش و میزان نمودن نقش های پارچه های خاص است. پارچه های گران قیمت سوزن دوزی شده از این قاعده مستثنی نیستند. نقش های زیبای موجود در زمان خرید پارچه سوزن دوزی را بررسی نمایید تا در نهایت بتوانید در زمان برش نمونه نقش ها را با یکدیگر هماهنگ کنید. در زمان خرید و تعیین میزان پارچه مورد نیاز خود نیز بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. در این حالت قطعا می توانید بهترین نمونه لباس را تولید کنید و زیبایی خاصی به لباس خود با این نمونه پارچه ببخشید.

روش نگهداری و اتوکشی پارچه سوزن دوزی شده

برای نگهداری اصولی پارچه سوزن دوزی شده بهتر است بعد از خرید پارچه سوزن دوزی ابتدا مقدار کمی از پارچه را با آب ولرم بشویید. در این حالت درک خواهید نمود که آیا این نمونه پارچه رنگ دهی دارد یا خیر، همچنین از میزان آبرفت و یا عدم این موضوع نیز جلوگیری نموده اید. برای اتوکشی این نمونه پارچه ها، بهتر است از پشت پارچه اقدام نمایید. دلیل این موضوع این است که با اتو دوخت های تزئینی روی پارچه را صاف نکرده اید. همچنین بهتر است در صورت لزوم برای شست و شو از دست و آب ولرم استفاده نمایید. همچنین در صورت نداشتن تخصص، لباس و وسایل سوزن دوزی شده خود را به خشکشویی ها بسپارید. در این حالت ماندگاری این نمونه پارچه افزایش خواهد یافت و می توانید سالیان متعددی از آن استفاده کنید.

خرید پارچه سوزن دوزی شده از بهترین پارچه فروشی ها

در زمان خرید پارچه سوزن دوزی شده نیز ممکن است شما نمونه پارچه های متنوعی را مشاهده نمایید و قیمت های مختلفی را نیز ببینید. در این حالت کیفیت نمونه پارچه ها را بررسی کنید. بعد از این مورد درخواهید یافت که باید این نمونه پارچه ها را از پارچه فروشی معتبر در سراسر کشور تهیه و خریداری کنید. در این حالت می توانید لباس های زیبایی با آن تهیه نمایی و مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *