آموزشی

درباره پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز

به دنبال پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز هستید؟

باز هم به آخر سال و بعد از آن به سال جدید و عید نوروز نزدیک می شویم و همه به دنبال خرید سال نو هستیم. یکی از موارد مهم و قابل توجه ما ایرانی ها خرید لباس نو است. از این طریق است که نشان می دهیم با نو شدن لباس طبیعت، لباس ما نیز نو شده است و به این واسطه خوشحال هستیم. از طرفی خرید پارچه ارزان نیز یکی از دغدغه های این روزهای ماست که باید به آن هنگام خرید پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز توجه کنیم.

مدل لباس پنبه ای

پس با در نظر گرفتن این نکات به سراغ پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز می رویم و ویژگی های آنها را عنوان می کنیم. برای دریافتن این نکات با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

همانطور که می دانید یکی از بدیهی ترین نکات برای انتخاب پارچه، توجه به آب و هواست. به طور مثال در زمستان اغلب لباس ها، جنس های ضخیمی مانند کشمیر، پشم یا کاموا دارند. و حالا، در فصل بهار هوا نه آنقدر سرد است که نیاز به چنین لباس هایی باشد و نه آنقدر گرم است که بتوان لباس های نخی و خیلی نازک پوشید.

بنابراین هنگام خرید پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز می توانید پارچه هایی را انتخاب کنید که ضخامت متوسطی دارند و برای دمای بهاری مناسب هستند. علاوه بر این باید به تناسب پارچه و دوخت نیز توجه کنید. بعضی از پارچه ها مانند مخمل دوخت بسیار سختی دارند و در نتیجه ممکن است برای همه انواع دوخت مناسب نباشند.

در ادامه چند نمونه را به شما معرفی می کنیم و شما می توانید از آنها برای دوخت لباس عید استفاده کنید. اما حتما توجه داشته باشید که تمام اجناس به این موارد ختم نمی شوند و ممکن است موارد دیگری افزون بر اینها گزینه های بسیار خوبی برای بهار باشند.

چند نمونه از پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز:

پنبه:

یکی از لطیف ترین پارچه ها، پارچه پنبه ای است. اگر این پارچه خالص و طبیعی باشد، بسیار برای بدن مفید است و به تنفس و در نتیجه تعرق صحیح بدن کمک می کند. شما می توانید این پارچه را در فروشگاه های مختلف مانند پارچه عاقبتی در رنگ ها و طرح های مختلف بیابید و تهیه کنید. این جنس پارچه بخصوص در رنگ های روشن تناسب زیبایی با هوای بهاری دارد.

لباس پنبه ای

کتان:

پارچه کتان پارچه بسیار مقاوم و زیبایی است. این پارچه ویژگی های بسیار خوبی دارد. به طور مثال اگر بدن شما عرق کرده باشد، این پارچه به تن شما نخواهد چسبید و از این بابت راحت خواهید بود و یا اگر خیس شود خیلی زود خشک می شود. اما از طرفی یک ویژگی منفی دارد: اینکه زود چروک می شود.

نمونه دوخت کتان

ریون:

یکی از انواع پارچه، ریون است و در زمره پارچه های مناسب دوخت برای عید نوروز محسوب می شود. این پارچه نیز از سلولز طبیعی ساخته می شود و جنس سبکی دارد. به همین خاطر است که اگر بدن شما تعریق هم داشته باشد، این پارچه به آن نمی چسبد. این پارچه دو نوع معروف دارد که ویسکوز ریون و پلی نوزیک نام دارند. در این میان نوع اولی بیشترین کاربرد در دوخت لباس ها را دارد.

نمونه دوخت ریون

ابریشم، پارچه ای مناسب شیک پوشان:

یکی دیگر از انواع پارچه، پارچه ابریشمی است. در این مورد نیز همانطور که از اسمش برمی آید، ما با یک پارچه طبیعی طرف هستیم و همین امر باعث می شود که بافت آن خیلی لطیف، زیبا و خواستنی باشد. این جنس، براق و بسیار شیک است. بنابراین می توانید بلوزی با این پارچه بدوزید و در مهمانی ها به تن کنید.

لباس ابریشم

جین، پارچه همیشه پرطرفدار:

جالب است بدانید که این نوع پارچه از جنس کتان است، اما قدری ضخیم تر بافته شده. همانطور که حتما می دانید این پارچه بیشتر در شلوارها به کار می رود. شما می توانید از این پارچه برای دوختن کت، سرهمی و لباس هایی مانند اینها استفاده کنید. البته امکان دارد بعضی از افراد این پارچه را به دلیل سنگینی اش نپسندند اما در هر صورت پارچه پرطرفدار و زیبایی است. جین اغلب در طیف های مختلف رنگ آبی و مشکی موجود است.

جین

اما اگر بخواهیم به انواع متعددی از پارچه ها دسترسی داشته باشیم و ضمن مقایسه آنها خرید کنیم باید به کجا سر بزنیم؟ همانطور که می دانید، فروشگاه های زیادی در فضای مجازی و فضای واقعی مشغول به کار هستند. اما یکی از بهترین آن ها پارچه عاقبتی است که اجناس بسیار متنوع و باکیفیتی را به شما ارائه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *