آموزشی

چرا مشکی رنگ عشقه!

مشکی

رنگ مشکی و جذابیت و بی اندازه آن باعث شده تا انسان از دیرباز به انتخاب این رنگ در هرجایی که نمودی از انسان است جا بگذارد شاید دلیل علاقه ما به این رنگ برگردد به اولین دیوار نویسی هایی که اجداد ما هزاران سال پیش برروی غارها نگاردند و حتی اولین جوهر ساخته شده از گرافیت نیز به رنگ مشکی بود و اما  شاید این علاقه به تاثیر روانشناسی این رنگ برگردد که طبق گفته روانشناسان رنگ مشکی باعث کاهش استرس  وایجاد آرامش می‌شود. حالا در این مقاله از وبلاگ پارچه عاقبتی می خواهیم به تاثیر این رنگ در لباس ها و دلیل انتخاب آن توسط افراد بپردازیم.

اشیا مشکی

از دیرباز رنگ مشکی را با غم و اندوه می‌شناختند و همانطور که در آداب و رسوم کشور ما نیز وجود دارد تا در هنگام ماتم و اندوه از رنگ مشکی برای لباس ها استفاده می‌شود در گذشته نیز به همین صورت بوده است و حتی در برهه آن را بدشگون می‌دانستند و از آن برای لباس کارگران استفاده می‌شد اما با گذشت زمان و تغییر نگاه افراد این رنگ به یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در آمد و اشراف و خانواده های سلطنتی همیشه در استفاده این لباس داشتند.

لباس عزاداری

چه کسانی بیشتر جذب این رنگ می‌شوند؟

طبق آمارهای روانشناسی و براساس تست های شخصیتی DISC افرادی که دارای اعتمادبنفس بالا، شجاعت بالایی دارند توانایی بالایی در مذاکره کردن و اگر در جمعی حضور دارند چه از دوستان نزدیک و چه جمعی که برای اولین بار در آن حضور دارند سعی در گرفتن رهبری جمع و سوق دادن آن به سمتی که می‌خواهند دارندیکی از علایق اصلی این افراد که اصطلاحا D شخصیتی بالایی دارند رنگ مشکی است در واقع این رنگ به آنها احساس رضایت و کنترل می‌دهد که در انتخاب رنگ لباس، ماشین، گوشی می‌توان نمود آن را تا حد زیادی دید.

رونالدو با لباس مشکی

زیبایی شناسی  

در سال های اخیر استفاده از دکوراسیون مینیمال و ساده در اکثر کشورهای اروپایی ترند است و یکی از رنگ هایی که به این حس مینیمال کمک بسیاری کرده رنگ مشکی است این رنگ با القا احساس آرامش باعث ایجاد حس لوکس بودن و گران قیمتی را به مخاطب خود می‌دهد حتی در اکثر ژورنال های ساعت، عینک و فشن سالانه چاپ عکس های سیاه و سفید از بازیگران و مدل ها طرفداران خاصی را دارد این حجم از علاقه افراد دنیا موجب شده تا یک شرکت مد و استایل به تحقیق در خصوص رنگ ها بپردازد و به این نتیجه رسیده است که در هر فصل 46% افراد از رنگ مشکی برای لباس های خود استفاده کرده اند این در حالی است که رنگ سفید تنها 11% این آمار را به خود اختصاص داده است .

لوازم مشکی

معجزه رنگ مشکی

رنگ مشکی معجزه ای از خود دارد که هرکس با پوشیدن لباس هایی به این رنگ بین یک تا دوسایز پایین تر از سایز اصلی خود در آن دیده می‌شود و باعث افزایش جذابیت می‌شود حتما شما هم برایتان پیش آمده که با پوشیدن یک لباس مشکی در یک مجلس با جمله چقدر لاغر شده‌ای از سمت نزدیکان خود روبه رو شده اید.

یک پیشنهاد اگر به یک دیدار رسمی می‌روید و یا برای اولین بار قرار است شخص مهمی را در زندگیتان ملاقات کنید از رنگ مشکی برای مشکی برای لباس های خود انتخاب کنید چرا؟ زیرا علاوه برحس جذاب  و خوش فرم نشان دادن شما لباس مشکی به شما ابهت و اعتماد بنفس بالایی می‌دهد و در دیدار خود با آن فرد اگر احساس استرس و ترس دارید باعث می‌شود کمتر به چشم بیاید .

کلام آخر

رنگ مشکی در هرجایی قابل استفاده است چه در کت و شلوار، لباس های مجلسی، دکوراسیون منزل و … ما در پارچه عاقبتی در بخش های مختلف انواع رنگ های مشکی را موجود داریم تا به شما در رسیدن به استایل مناسبتان کمک کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *