آموزشی

ژاکارد پفکی پارچه ای خاص برای سال نو

ژاکارد پفکی

هنگام نزدیک شدن به سال نو به دنبال یک مانتو و کت خاص و شیک با طرحهای زیبا و جنسی با کیفیت میگردیم. میتوان گفت بهترین گزینه انتخاب ما پارچه ژاکارد است. این پارچه هیچ وقت از مد نمیرود و با تنوع بینظیر که درطرح ها و مدل ها دارد، تمام سلیقه ها را شامل میشود.

پارچه ژاکارد میتواند زیباترین استایل را با یک جلوه منحصربه فرد برای شما فراهم کند، به همین دلیل این پارچه در مدل ها و برند های معروف بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد.

ما در این مقاله به پارچه ژاکارد پفکی مانتویی که یکی از خاص ترین پارچه های ژاکارد است میپردازیم که امروزه حسابی ترند شده است.

قبل از هرچیزی لازم است بدانیم این پارچه چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟

لباس مجلسی با پارچه ژاکارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارچه ژاکارد پفکی مانتویی چیست؟

زمینه  پارچه ژاکارد پفکی همانند ژاکارد ساده آهار دار است و همچنین طرحها و نقش های روی این پارچه همانطور که از اسم آن مشخص است برجستگی زیبایی دارد برای همین میتوان گفت انتخاب عالی در مانتو های کتی و مجلسی  است. ممکن است بر روی سطح این پارچه لمه هایی وجود داشته باشد که سبب درخشش بیشتر پارچه میشود.که به پارچه ژاکارد پفکی لمه دار شناخته میشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از ویژگی های پارچه ژاکارد پفکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1-ایستایی آهار دار

2- طرح های پفکی و برجسته

3- دوام بالا

4- طرح های متنوع

5-کشسانی ندارد و… اشاره کرد.

بر روی پارچه ژاکارد پفکی ممکن است لمه هایی وجود داشته باشد که ظاهری لوکس و درخشان به آن میبخشند. پارچه ژاکارد پفکی با زمینه جنس های متفاوتی مانند ارگانزا، ویسکوز، تافته و.. در بازار موجود است که در ادامه این مطلب به نوع و ویژگی های آن میپردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارچه ژاکارد تافته پفکی

جنس زمینه پارچه ژاکارد تافته پفکی، آهار دار و ایستایی خشکی دارد. همچنین رنگ زمینه آن از نیمه براق تا براق مختلف است. طرح ها و نقش های پارچه ژاکارد تافته پفکی کاملا برجسته و هیچ  کشسانی و انعطاف پذیری ندارد. از این پارچه بیشتر در لباس های تجملاتی و لوکس  استفاده میکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارچه ژاکارد پفکی ویسکوز

این پارچه از الیاف نیمه طبیعی، ویسکوز و… تولید شده است. به همین دلیل رنگ زمینه این پارچه از مات تا نیمه مات متغییر است. طرح های پارچه ژاکارد پفکی ویسکوز نسبت به دو نوع دیگر فانتزی و نیمه برجسته است یعنی طرح های پفکی روی آن کمتر است. همچنین نسبت به دو نوع دیگر از قیمت اقتصادی تر و مناسب تری برخودار است.

از این پارچه در لباس های روزمره کژوال و لباس های مجلسی تنگ و جذب نیز مورده استفاده قرارمیگیرد زیرا کشسانی و انعطاف پذیری خوبی برروی تن دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ژاکارد پفکی  ارگانزا

زمینه این پارچه از جنس ارگانزا است که بدنما و نازک است. طرح ها و نقش های آن از جنس تافته است که ضخیم تر و برجسته تر و غیر بدنما است.

معمولا دوخت این پارچه نیاز به استر کشی دارد ولی بدون آستر نیز مورده استفاده قرار میگیرد. ایستایی این پارچه خشک و آهار دار است و انعطاف پذیری و کشسانی ندارد برای لباس های پفی و آهار دار انتخاب عالی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع دوخت پارچه ژاکار

با توجه به جنس و الیاف به کار رفته در پارچه ژاکارد پفکی می توان در موقعیت ها و انواع لباس ها از آن استفاده کنید و همچنین میتوان گفت قیمت پارچه ژاکارد مانتویی به الیاف و نوع بافت بستگی دارد.

این پارچه با توجه به تنوع بینظیری که دارد در انواع استایل های کژوال، کلاسیک، ویمسیکال و ماکسیمال و انواع دوخت های کت، مانتو های ساده و کوتاه ، کراپ، دامن، کت و شلوار زنانه و… مورده استفاده قرار میگرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگهداری پارچه ژاکارد پفکی

معمولا ما لباسهایی که با قیمت بالاتری خرید میکنیم بیشتر مراقب هستیم و از آنجایی که قیمت پارچه ژاکارد گل برجسته هم از قیمت بالایی برخوردار است پس نیاز دارد تا مراقبت بیشتری بکنید.

این پارچه زیبا نکاتی داردکه در شستشو برایتان عنوان میکنیم. اما قبل از آن بهتر است بدانید این پارچه نسبت به فشار و سایش مقداری حساس است.

شستشو پارچه ژاکارد پفکی

-بهترین روش شستشو پارچه ژاکارد پفکی، روش شستشو دستی است. زیرا ماندگاری و طول عمر پارچه بیشتر میشود.

-برای شستشو از شوینده هایی بدون آنزیم استفاده کنید و از شوینده هایی حاوی مواد سفید کننده هرگز استفاده نکنید.

-بهتر است دمای آب 30 درجه باشد.

-اگر لباستان لک شد ابتدا با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید، سپس به روش شستشو دستی آنرا بشویید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خشک کردن پارچه ژاکارد

بهترین روش برای خشک کردن لباس ژاکارد تان کافی است فقط آنرا آویزان کنید و بگذارید با دمای معمولی اتاق خشک شود.

خرید ژاکارد پفکی

معمولا برای کسانی که از پارچه شناختی ندارند ممکن است خرید آن کمی سخت باشد.

-در ابتدا میتوانم بگوییم قیمت پارچه ژاکار پفکی مانتویی میتواند نشان دهنده درجه کیفیت خود پارچه باشد ولی در نظر داشته باشید تمامی اجناس مرغوب و باکیفیت گران قیمت نیستند.

-هنگام خرید از تمامی ویژگی های این محصول اطلاعات کافی را کسب کنید

-همچنین هنگام محسابه متراژ پارچه به جهت طرح و کشسانی پارچه ژاکارد نیز توجه کنید.

-معمولا مانتو ژاکارد پفکی مشکی بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. قیمت پارچه ژاکارد پفکی مشکی همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم به الیاف و درجه کیفیت آن بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آخر این مقاله…..

 

در مقاله های قبلتر با انواع کلی ژاکارد آشنا شدید. اما اگر نیاز دارید تفاوت تک به تک آنها را بدانید کافیست مابقی مقالات مربوط به ژاکارد را هم مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از معتبر ترین و بهترین مراکز خرید پارچه را معرفی کنیم. فروشگاه پارچه فروشی عاقبتی که شعبه اصلی آن واقع در مشهد -بین وکیل آباد 15_17به صورت تخصصی انواع مختلفی از پارچه ها را به فروش میرساند. این فروشگاه برای خدمت رسانی دارای وب سایت فروشگاهی است که با اطلاعات تکمیلی مندرج در زیر هرکدام از پارچه ها خرید آسان و راحت را برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *