آموزشی

کرپ پارچه ای پر کاربرد برای خیاطی

کرپ پارچه ای پر کاربرد برای خیاطی

پارچه ها در مغازه های پارچه فروشی دارای تنوع بیشماری هستند. یکی از انواع پارچه که از دیرباز تا به امروز طرفداران زیادی دارد، کرپ است. به همین دلیل تولید کنندگان پارچه در صنایع نساجی در ایران و در دنیا، انواع مختلفی از پارچه معرفی شده را روانه بازار نموده اند. هر کدام از این محصولات، ویژگی های منحصر به فردی دارد و برای کاربرد های متنوعی تولید خواهد شد. در این متن همه آنچه که نیاز دارید تا در زمینه این نمونه پارچه ها بدانید را عنوان می کنیم. همچنین در زمینه خرید پارچه کرپ نیز اطلاعاتی را عنوان خواهیم نمود. در چنین حالتی می توانید بهترین و مرغوب ترین کالا ها را تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

ماهیت ظاهری و جنس پارچه های کرپ چیست؟

کرپ ها، معمولا از نخ تهیه می شوند و در تعداد کمی از نمونه های این نمونه پارچه می توانیم دخالت پلی استر را مشاهده نماییم. دلیل وجود پلی استر در برخی از این نمونه پارچه ها، تنها به دلیل شکل ظاهری آن ها خواهد بود. این نمونه پارچه ها، از ابریشم ها، نخ ها، پشم ها و … تولید می شوند. کاربرد های متنوع این نمونه پارچه به دلیل ظاهری نرم، لطیف و منسجم آن است. نوع تار و پود این نمونه مواد و نوع بافت و رنگ و طرح بندی این نمونه محصولات، سبب می شوند تا ما نمونه های متنوعی از کرپ را در بازار مشاهده کنیم. این نمونه محصولات در بازار به دلیل ظاهری نرم و عدم ایجاد حساسیت برای پوست و بدن طرفداران بیشماری دارند. بهتر است با توجه به نوع لباس انتخاب و طرح آن برای خرید نمونه از کرپ ها اقدام نمایید.

نمونه های متنوع این نمونه پارچه موجود در بازار کدامند؟

همانطور که عنوان نمودیم، کرپ ها دارای تنوع بیشماری می باشند. این تنوع ها بر اساس طرح و رنگبندی و جنس پارچه ایجاد خواهد شد. از مهمترین نمونه کرپ ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کرپ مازراتی: این نمونه پارچه دارای لختی خاصی است و در عین حال انسجام خود را دارد. از این نمونه پارچه برای تولید لباس های اداری زنانه استفاده می شود. همچنین رنگبندی این نمونه پارچه بسیار زیادی می باشد.
  2. حریر کرپ: این نمونه نازکترین نمونه کرپ موجود در بازار است. برای دوخت انواع پیراهن ها با در نظر گرفتن آستر، مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه دارای مدل های ساده و طرح دار است.
  3. کرپ باربی: این نمونه کرپ نیز دارای انسجام زیادی است و برای طراحی و دوخت انواع لباس های مجلسی آهار دار و پف دار مورد استفاده قرار میگیرد.
  4. ژورژت: این نمونه پارچه یکی از قدیمی ترین نمونه پارچه های موجود در بازار است. این محصول دارای سطحی صاف است و دارای آهار می باشد همچنین انعطاف پذیری کمی دارد، به همین دلیل برای دوخت پیراهن مورد استفاده قرار میگیرد.
  5. چینی: این نمونه کرپ ها تراکم زیادی دارند و سطح آن ها صاف و ابریشمی است. براقیت در این نمونه پارچه ها به چشم نمی خورد و سطح ماتی دارند.
  6. گاباردین: این نمونه دارای بافت ریز و ظریف است و معمولا برای دوخت کت و شلوار مردانه و زنانه به دلیل ایستایی بالا، مورد استفاده قرار میگیرد.
  7. غواصی: این نمونه دارای کشسانی مناسبی است و معمولا به همین دلیل برای دوخت انواع محصولات مورد استفاده قرار میگیرد. این نمونه همچنین به عنوان خرج کار نیز شناخته می شود.
  8. کانتون: شبیه به نمونه چینی است ولی تراکم بیشتری دارد و به همین دلیل سنگین تر از نمونه های دیگر است.
  9. پوپلین: این نمونه نیز به حالت جودون دیده می شود و دلیل آن استفاده از تار و پود های به ترتیب نازک و ضخیم است.
  10. ساتن: این نمونه دارای کمی براقیت است و معمولا برای لباس های مجلسی مورد استفاده قرار میگیرد.
  11. اسکاچی: این نمونه دارای زبری است و به همین دلیل به این نام شناخته می شود. برای دوخت لباس های تابستانی و بهاری مناسب می باشد.

نه تنها این نمونه ها بلکه نمونه های متنوعی از این پارچه را می توانید در بازار مشاهده نمایید و برای خرید آنها اقدام کنید.

با پارچه های کرپ چه نمونه لباس هایی را می توان دوخت؟

هر نمونه پارچه ای با توجه به نوع و جنس برای نمونه لباسی خاص طراحی و تولید می شوند. پارچه های پایه مانند انواع کرپ ها، برای موارد متنوعی مورد استفاده قرار میگیرند. از انواع لباس هایی که می توانیم به انواع کرپ ها تولید کنیم، می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم:

  1. لباس های مجلسی مانند انواع پیراهن، انواع کت و شلوار، انواع اورال و …
  2. انواع کت و شلوار های اداری و همچنین مانتو و شلوار های اداری
  3. مقنعه و انواع توربان ها
  4. لوازم دکوری مانند پرده و روبالشتی و …
  5. دوخت انواع شلوار های کمری و انواع دامن های مجلسی

نه تنها این موارد بلکه موارد متنوعی وجود دارد که می توانیم به عنوان کاربرد و موارد استفاده از این پارچه آن ها را عنوان کنیم. شما می تواند با در نظر داشتن نیاز خود و با توجه به نوع پارچه های موجود در بازار، برای خرید پارچه کرپ و نمونه ای از آن ها اقدام نمایید.

خرید بهترین نمونه کرپ با توجه به طرح و نوع لباستان، از طریق سایت های اینترنتی

شما می توانید بعد از آن که دریافتید به چه نوع پارچه ای از انواع کرپ نیاز دارید، به صورت اینترنتی و از طریق سایت های برتر برای خرید اقدام نمایید. این پارچه ها دارای نمونه های متنوع با کیفیت های مختلفی هستند. شما باید بدانید نیاز دارید، پارچه شما آهار داشته باشد یا نه نیاز دارید لخت باشد و ریزش داشته باشد. با این تفاسیر قطعا می توانید با بهترین قیمت، بهترین نمونه محصول را از بهترین سایت ها و معتبر ترین سایت ها تهیه نمایید. در نظر داشته باشید در زمان خرید اینترنتی به متراژ مورد نیاز پارچه خود دقت نمایید. این متراژ را می توانید با در نظر داشتن نوع لباس خود و طراحی خود بدست آورید و برای خرید همان میزان و همان متراژ اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *