آموزشی

خرید پارچه نخی و مزیت های این نمونه پارچه

خرید پارچه نخی و مزیت های این نمونه پارچه

خرید پارچه نخی و استفاده از آن در همه فصل ها قابل مشاهده است. این نمونه پارچه را می توانیم به عنوان ابتدایی ترین نمونه پارچه موجود در بازار معرفی نماییم. این پارچه، نمونه پارچه پایه است و به عنوان پارچه اصلی انواع لباس ها، خرج کار برای تزیین لباس ها و … مورد استفاده خیاطان و طراحان قرار میگیرد. الیاف طبیعی و پنبه ای نمونه ای مطرح از این نمونه پارچه است. شما برای خرید پارچه نخی می توانید با توجه به فصل مد نظر، انواعی از این محصول را انتخاب و خریداری نمایید. از مزیت های مهم این پارچه می توانیم به خنک بودن آن، داشتن تنوع طرح بندی و رنگبندی آن، راحتی در زمان دوخت، نوع آهار پارچه عالی و مناسب، قیمت عالی و مقرون به صرفه و … اشاره کنیم. در این متن همه آنچه که باید در زمینه دوخت، نگهداری، قیمت و انواع این پارچه بدانید را عنوان خواهیم نمود.

بدانید پارچه نخی چیست و سپس برای خرید پارچه نخی اقدام کنید

خرید پارچه نخی مستلزم آن است که اطلاعات دقیقی در زمینه این نمونه پارچه در دست داشته باشید و با این اطلاعات برای خرید نهایی اقدام کنید. پارچه های نخی پارچه هایی هستند که تار و پود آن ها تماما از نخ تهیه شده است. گاهی در نمونه های متنوع موجود، به جای نخ، از الیاف ویسکوز، الیاف پنبه، الیاف طبیعی و … نیز استفاده می شود. این نمونه پارچه ها دارای قیمت های بالایی هستند، به همین دلیل هرچه نمونه الیاف های مصنوعی مانند سیلک و … آن افزایش یابد این نمونه دارای پلی استر خواهد بود و کمی قیمت آن کاهش خواهد یافت. این نمونه پارچه ها برای فصل تابستان و بهار مناسب است.

با انواع پارچه نخی، چه لباس هایی می توان دوخت؟

زمانی که قصد دارید برای دوخت هر لباسی اقدام کنید باید موارد متنوعی مانند نوع پارچه، که اصلی ترین موضوع است، را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از پارچه نخی در بازار است و شما در صورت تطابق نوع لباس با پارچه نخی می توانید برای خرید پارچه نخی مورد نظر اقدام کنید. در نظر داشته باشید با انواع پارچه های نخی می توانید انواع لباس زنانه و مردانه، بچگانه و … را تهیه کنید. برای نمونه انواع شلوار های خانگی، انواع بلوز های مردانه، انواع پیراهن مردانه، انواع مانتو تابستانه و بهاره، انواع روتختی، انواع پرده آشپزخانه، انواع کیف ها و کیف های دستی مخصوص خرید و … را می توانید با خرید پارچه نخی بدوزید. در نظر داشته باشید پارچه های نخی دارای ضخامت های متنوع، طرح های مختلفی خواهند بود. با در نظر داشتن نیاز خود قطعا می توانید بهترین محصول را تهیه و خریداری نمایید، تنها کافی است به کیفیت و لطافت و قیمت و … پارچه انتخابی دقت نمایید.

هر آنچه که باید در زمان خرید پارچه نخی بدانید

برای خرید پارچه نخی بهتر است به نکات و ویژگی های مهم آن توجه داشته باشید. در نظر بگیرید این نمونه ویژگی ها به منزله معایب این پارچه نیست و ویژگی تمامی پارچه های نخی در دنیا همین موارد می باشد. از مهمترین مواردی که باید بدانید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. امکان آبرفت در تمامی نمونه پارچه های نخی وجود دارد.
  2. امکان رنگ دهی در زمان شست و شوی پارچه نخی بعد از خرید و یا در ادامه بعد از دوخت نیز وجود دارد.
  3. در زمان خیاطی مراقب رنگدهی برخی از پارچه های نخی به چرخ خیاطی خود باشید.
  4. دوخت این نمونه پارچه ها دوختی ساده و آسان است.
  5. در زمان برش دهی این نمونه پارچه ها ممکن است کمی ریزش نخ داشته باشید، پس بهتر است از سردوز استفاده نمایید.

با در نظر داشتن این نکات میتوانید برای خرید پارچه نخی و انواع آن اقدام نمایید و بهترین نمونه لباس ها را با آن برای خودتان، همسرتان، فرزندتان و … بدوزید.

ویژگی های پارچه نخی

هر نمونه پارچه ای دارای ویژگی های منحصر به فرد است. در زمان خرید پارچه نخی باید به این نکته اساسی نیز دقت نمایید. برای نمونه نوع آهار پارچه را بدانید، میزان قابل نیاز برای تهیه پارچه را بدانید و … را نیز در نظر داشته باشید. برای نمونه ویژگی های این نمونه پارچه ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. پارچه ای خنک است و می توانید در تمامی فصل ها برای مهمانی ها، بیرون و … از آن استفاده نمایید.
  2. این نمونه پارچه به سرعت چروک خواهد شد و باید مراقب آن باشید.
  3. ضد حساسیت است و می توانید برای کودکان از آن استفاده نمایید.
  4. نحوه بافت این نمونه پارچه ها بافت ساده متقارن است.
  5. ریزش مناسبی دارد و در نمونه هایی نیز ایستانی متناسبی را مشاهده می کنیم مانند کتان
  6. لطافت بسیار زیادی دارد.
  7. بوی عرق نمی گیرد.
  8. قیمت مناسب تری نسبت به پارچه های دیگر را دارا می باشد.
  9. الگو سازی بر روی آن آسان تر است.

نه تنها این نمونه ویژگی ها، بلکه هزاران نمونه ویژگی را می توانیم در زمان خرید پارچه نخی و بعد از بررسی های لازم بدست آوریم.

انواع پارچه نخی مانند پارچه کتان

در حالت کلی در زمان خرید پارچه نخی می توانیم به دو نمونه عمده پارچه نخی طرح دار و بدون طرح اشاره کنیم. از انواع این نمونه پارچه بر اساس ویژگی های مختلف و جنس و … می توانیم به نمونه هایی مانند پارچه کتان، پارچه پنبه، متقال، چلوار، چپیت، تریکو، ململ، گاباردین، دورس و … اشاره کنیم. شما می توانید با در نظر داشتن نوع الگو خود و لباسی که قصد دوخت آن را دارید، برای خرید پارچه نخی مناسب اقدام نمایید. در نظر داشته باشید در زمان خرید می توانید به شیوه خرید اینترنتی نیز اقدام نمایید. در این حالت می توانید با قیمتی مناسب برای خرید این نمونه پارچه ها اقدام نمایید و متراژ بالایی از انواع این پارچه ها را نیز تهیه کنید. در این زمان تنها به نام و نشان سایت برای خرید اینترنتی و معتبر بودن آن دقت نمایید.

کلام نهایی و نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در خصوص خرید پارچه نخی عنوان نمودیم، می توانید بهترین نمونه پارچه را بر اساس الگوی خود و از طریق سایت های برتر اینترنتی در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *