آموزشی

خرید پارچه مانتویی بر اساس نیاز و نوع طراحی مانتو

همه چیز درباره خرید پارچه مانتویی

خرید پارچه مانتویی در ایران به دلیل استفاده بیش از اندازه بانوان ایرانی از این نمونه لباس، نکته ای بسیار مهم خواهد بود. نمونه پارچه های متنوعی در ایران و در دنیا وجود دارد که می توانید به عنوان طراح و خیاط از آن ها استفاده کنید. این نمونه پارچه ها هر کدام دارای ویژگی های مختلف و متنوعی هستند و دقیقا بر اساس همین ویژگی ها قیمت های متنوعی از آن ها را در بازار می توانیم مشاهده و خریداری کنیم. این نمونه پارچه ها هر کدام برای طرح خاصی از مانتو مورد استفاده قرار میگیرند. در بسیاری از موارد نیز سنت شکنی و خرید پارچه های خاص، سبب تولید نمونه های جدیدی از مانتو در طراحی دوخت و … خواهد شد. در این متن انواع پارچه مانتویی و خرید اینترنتی آن را مورد بررسی قرار می دهیم و همه موارد مورد نیاز را نیز عنوان می کنیم.

 

خرید پارچه مانتویی بر اساس نیاز و نوع طراحی مانتو

مانتویی را که به عنوان یک طراح، طراحی می کنید باید در نظر داشته باشید و بر اساس همین طراحی برای خرید پارچه مانتویی اقدام کنید. برای نمونه اگر نوع طراحی شما مانتویی جلو باز باشد و قصد داشته باشید این نمونه ریزش داشته باشد، پارچه هایی مانند کتان کش و یا ساتن، نمونه های مناسبی نخواهند بود. در این حالت باید به دلیل داشتن ریزش از انواع کرپ ها، آنغوره، ریون و … استفاده کنید. اگر قصد دارید مانتو آستین کیمونو بدوزید، بهتر است از پارچه های دارای ریزش مناسب در فصل خاص استفاده نمایید. برای مانتو های اداری از انواع کرپ مازراتی، گاباردین و … استفاده می شود. در این حالت بهتر است به فصلی که قصد استفاده از آن مانتو را دارید نیز توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می توانید از انواع پارچه های موجود، نمونه ای را که نیاز دارید تهیه نمایید.

بهترین پارچه های مانتویی موجود در بازار کدامند؟

خرید پارچه مانتویی کار سختی نیست، تنها کافی است یک مغازه معتبر و یا سایت عالی را انتخاب نمایید. بعد از این مورد می توانید نمونه طرح خود را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. از انواع پارچه مانتویی موجود در بازار می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم:

  1. پارچه های نخی
  2. پارچه لنین
  3. پارچه کتان
  4. پارچه ابریشمی
  5. پارچه کرپ
  6. پارچه ملانژ
  7. پارچه مخمل کبریتی
  8. پارچه آنغوره

نه تنها این نمونه پارچه ها، بلکه پارچه های متنوع دیگری را می توانید به عنوان پارچه مانتویی خریداری نمایید. در نظر داشته باشید به فصل مورد استفاده در زمان خرید پارچه مانتویی دقت نمایید. در صورت نیاز به پارچه های ضخیم تر می توانید انواع پارچه آنغوره و … را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید به نوع طراحی لباس خود نیز باید توجه داشته باشید تا نوع برش و نوع دوخت در کنار انتخاب بهترین پارچه سبب تولید بهترین لباس شود.

 

در زمان خرید پارچه مانتویی باید چه نکاتی را بررسی کنیم؟

برای خرید پارچه مانتویی عالی باید در نظر داشته باشید که بهترین نمونه پارچه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای مثال ممکن است نیاز شما پارچه برای مانتوی اداری باشد. گاهی نیز ممکن است برای مانتوی مجلسی به دنبال بهترین نمونه پارچه باشید. در هر حالتی باید به این نکات توجه داشته باشید تا بهترین و عالی ترین نمونه پارچه را تهیه نمایید. همچنین باید به امکان آبرفت، امکان رنگ دهی پارچه و قیمت آن توجه داشته باشید. در زمان خرید اینترنتی پارچه مانتویی نیز باید موارد متنوعی مانند شناخت جنس های مختلف، نوع ریزش پارچه، ضخامت، روش صحیح نگهداری، آسانی و یا سختی دوخت پارچه و … را در نظر داشته باشید. در این حالت قطعا می توانید بهترین نمونه پارچه را بخرید. همچنین بهتر است در زمان خرید کمی از متراژ مورد نظر خود، متراژی بیشتر را خریداری نمایید. در این حالت از ایجاد اشتباه در زمان دوخت جلوگیری خواهید نمود.

خرید پارچه های مانتویی با بهترین و نازلترین قیمت

امروزه در زمان خرید مانتو می توانیم قیمت های متنوعی را مشاهده کنیم. این نمونه محصولات پارچه و زمان دوخت بسیار زیادی برده اند، دقیقا دلیل گران قیمت بودن این نمونه محصولات همین مورد است. در زمان خرید پارچه نیز متوجه این مورد یعنی قیمت پارچه خواهید بود. در این حالت به دنبال نازلترین و عالی ترین قیمت موجود خواهید بود تا بتوانید مانتویی مقرون به صرفه برای خود تهیه نمایید. اگر خودتان خیاط و طراح هستید،

قیمت پارچه و در نهایت بعد از دوخت، برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین باز هم اگر خیاط نیستید و پارچه خود را با پرداخت هزینه به خیاط می سپارید، قیمتی مقرون به صرفه تر را از نمونه های دوخته شده مشاهده خواهید نمود. پارچه ها دارای نمونه های متعدد و کیفیت های مختلفی هستند. با در نظر داشتن نیاز خود و بودجه خود می توانید برای خرید پارچه مانتویی با قیمت عالی اقدام نمایید.

خرید پارچه اینترنتی و خرید حضوری پارچه

یکی از روش های اصولی خرید پارچه مانتویی خرید به صورت حضوری است. در این روش شما می توانید با مراجعه به بهترین و عالی ترین مجموعه فروش پارچه در شهرتان مراجعه نمایید و برای خرید بعد از دیدن نمونه پارچه ها اقدام نمایید. این روش قدیمی زمان بسیار زیادی از شما دریافت خواهد کرد. به همین دلیل در زندگی روزمره که افراد شاغل هستند و فعالیت های زیادی دارند، کمی سخت به نظر میرسد. در چنین حالتی امروزه خرید اینترنتی انواع محصولات را می توانیم مشاهده کنیم. خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی نیز امکان پذیر است. در این زمان باید در نظر بگیرید که بهترین سایت ها، کدام سایت ها هستند و سپس برای خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی و … اقدام نمایید.

کلام نهایی

با توجه به مواردی که در زمینه خرید پارچه مانتویی عنوان نمودیم می توانید برای خرید بهترین نمونه پارچه اقدام نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که متراژ صحیحی از پارچه را تهیه نمایید و در زمان خرید به نوع پارچه و نوع طرح انتخابی توجه نمایید. در این حالت می توانید بهترین نمونه لباس ها را بدوزید و از پوشیدن آن ها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *