آموزشی, شستشو و نگهداری

خرید پارچه ابر و بادی، پارچه ای نرم و لطیف

پارچه ابروبادی

خرید پارچه ابر و بادی، پارچه ای نرم و لطیف

پارچه ها نمونه های متنوعی در بازار دارند، یکی از نمونه های پرطرفدار پارچه ها در بازار از میان نمونه های متنوع موجود، پارچه ابر و بادی است. این نمونه پارچه در چند سال اخیر به دلایل متنوعی مانند جنس عالی، قیمت مناسب، کیفیت بالا پارچه، رنگبندی متنوع و … به عنوان یکی از پارچه های پرفروش موجود در مغازه ها معرفی می شود. بسته به آن که چه نوع لباسی می خواهید بدوزید و چه طرحی را مد نظر دارید باید برای خرید پارچه خود اقدام نمایید. این نمونه پارچه دارای لطافت بسیاری است و معمولا آهار کمتری را نسبت به نمونه پارچه های دیگر دارا می باشد. این ویژگی و نرمی آن سبب می شود تا در تابستان و بهار به عنوان یکی از مناسب ترین نمونه پارچه ها برای دوخت انواع مانتو، شومیز و … مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه همه آنچه که نیاز دارید تا در خصوص این نمونه پارچه بدانید را عنوان خواهیم نمود.

مدل پارچه ابرو بادی

 

با پارچه ابر و بادی چه لباس هایی می توان دوخت؟

شاید در ابتدای فعالیت خود به عنوان یک خیاط باشید و یا حتی ممکن است از انواع پارچه و نوع آنها اطلاعی نداشته باشید. به همین دلیل باید بدانید که با پارچه هایی مانند پارچه ابر و بادی چه نمونه لباس هایی را می توانید تهیه کنید. معمولا انواع پارچه های ابر و بادی را در زمان خرید پارچه برای نمونه لباس های زیر معرفی خواهند نمود:

  1. انواع مانتو
  2. انواع شومیز
  3. انواع بلوز و شلوار
  4. انواع دامن

با در نظر داشتن نیاز خود و با توجه به سایزی که مد نظر دارید، می توانید متراژ متنوعی از این پارچه یعنی پارچه ابر و بادی را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید این نمونه پارچه ها امکان آبرفت دارند و در برخی از رنگ ها، رنگ دهی در ابتدایی ترین زمان شست و شو مشاهده می شود. بعد از خرید ابتدا آن را با آب سرد، آبکشی نمایید و سپس مورد برش دهی قرار دهید.

رنگبندی این نمونه پارچه در بازار

یکی از ویژگی های مثبت پارچه ابر و بادی وجود تنوع رنگی آن در بازار است. نمونه رنگ های متنوعی مانند زرد، یاسی، صورتی، طوسی، سفید، مشکی، قهوه ای، سبز، خردلی و … نمونه هایی از این پارچه هستند. در نظر داشته باشید ممکن است در زمان تولید توسط چند شرکت، این نمونه رنگ ها با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. شما می توانید بعد از بررسی رنگ مورد نظر برای خرید این نمونه محصول اقدام نمایید. همچنین می توانید از پارچه های خرج کار برای ترکیب نمودن با این نمونه پارچه با توجه به رنگ انتخابی اقدام نمایید. معمولا به دلیل مناسب بودن این پارچه به عنوان پارچه تابستانه می توانیم رنگ های زیبایی از آن را مشاهده کنیم.

پارچه تابستانه و تنوع در رنگ بندی

پارچه های ابر و بادی و زمان مناسب برای استفاده

این نمونه از پارچه ها را به عنوان بهترین نمونه پارچه موجود در بازار برای فصل بهار و تابستان می شناسد. این نمونه پارچه ها تماما از نخ تهیه شده اند و در آن ها درصد پلی استر به میزان بسیار ناچیز و حدالامکان درصد صفر را شامل خواهد شد. به همین دلیل خنک هستند، بوی عرق نمیگیرند و دوخت آن ها توسط چرخ بسیار آسان خواهد بود. نمونه هایی که دارای درصدی پلی استر هستند، نمونه های دیگر از این پارچه خواهند بود که نقش دارند و یا طرح هایی بر روی آن ها وجود دارد. شما می توانید بدون نگرانی برای خرید انواع پارچه ابر و بادی موجود در بازار اقدام نمایید.

انواع پارچه ابر و بادی موجود در بازار کدامند؟

با پیشرفته تر شدن علم در زمینه تولید پارچه و نساجی نمونه های متنوعی از پارچه ابر و بادی را در بازار میتوانیم مشاهده کنیم. اصل و پایه تمامی این نمونه ها پارچه های ابر و بادی هستند و تنها در ظاهر و یا در جنس کمی از نمونه اصلی متفاوت تر خواهند بود. برای مثال می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم:

  1. برنوتی
  2. اسکودای
  3. کیوی
  4. شیمر
  5. آلما

در تمامی مغازه های پارچه فروشی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری می توانیم نمونه های متنوعی از این محصولات را مشاهده و خریداری نماییم. همچنین در نظر داشته باشید در زمان خرید هر کدام از این نمونه محصولات، بهتر است اطلاعاتی در خصوص نوع اتوکشی، رنگ دهی پارچه و آبرفت پارچه بدست آورید. در این حالت قطعا می توانید پارچه لطیف و مد نظر خود را تهیه نمایید.

آیا دوخت پارچه های تابستانه ساده است؟

نوع و شیوه دوخت شما همراه با پارچه ابر و بادی و ترکیب آن ها با طرح مد نظر شما، میتواند تعیین کننده کیفیت نهایی لباس باشد. دوخت نکته ای بسیار مهم و اساسی است، به همین دلیل باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. دوخت پارچه های تابستانی مانند ابر و بادی به دلیل آن که تماما نخ هستند و امکان لیز خوردن زیر چرخ را ندارند، نسبت به نمونه های ساتن، حریر، کرپ، مازراتی و … ساده تر خواهد بود. اگر فردی هستید که به صورت مبتدی خیاطی می کنید، این نمونه پارچه ها، می توانند گزینه مناسبی برای خرید برای شما باشند.

خرید پارچه ابر و بادی

شست و شو، خشک کردن و اتوکشی این نمونه پارچه ها

پارچه های ابر و بادی نیز مانند هر پارچه دیگری در بازار باید به روشی خاص، اتوکشی شود. برای نمونه باید بدانید که پارچه ابر و بادی را باید توسط آب ولرم بشویید. در صورت شست و شو این نمونه پارچه با آب گرم، رنگ دهی بسیار زیادی را مشاهده خواهیم نمود و لباس شما، دارای چروک های بسیاری خواهد شد. به همین دلیل بهتر است برای دوام پارچه، از آب ولرم برای شست و شو استفاده نمایید. همچنین در زمان اتو کشیدن از پارچه ای به عنوان واسطه میان اتو و پارچه اصلی استفاده نمایید تا پارچه شکل اصلی خود را از دست ندهد. در زمینه خشک شدن نیز این نمونه پارچه در مدت زمان کمی و با در معرض باد و نور آفتاب قرار گرفتن خشک خواهد شد.

کلام نهایی

با توجه به مواردی که در خصوص پارچه ابر و بادی عنوان نمودیم، می توانید برای خرید این نمونه پارچه از طریق سایت های معتبر موجود اقدام نمایید. تنها توجه داشته باشید که در زمان خرید چه نوع لباسی را قصد دارید بدوزید و به چه میزان پارچه ای نیازمند هستید. در این حالت بهترین نمونه لباس ها را تولید خواهید نمود و از آن ها استفاده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *